Przed sądem – mobbing i szczucie przez środowisko akademickie

Proces o mobbing na politechnice

Gazeta Wyborcza Białystok, Joanna Klimowicz 2010-11-18,

800 tys. zł odszkodowania domaga się od Politechniki Białostockiej Irena Sielamowicz. Mówi o mobbingu i szczuciu przez środowisko naukowe. Rektor odrzuca zarzuty….

– Czułam się zaszczuta. Zaczęłam kolegom zagrażać. Skończyłam habilitację w języku angielskim w Instytucie Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk, publikowałam na arenie światowej – opowiada Irena Sielamowicz. – Chciano mnie wyeliminować ze środowiska ze względu na mój większy niż innych dorobek naukowy, ze względu na to, że nie dzieliłam się nim – nie dopisywałam nazwisk zwierzchników do publikacji.

W styczniu 2010 r. rzeczniczka dyscyplinarna sformułowała wniosek o ukaranie jej pozbawieniem praw do wykonywania zawodu nauczyciela. 9 lutego dr Sielamowicz napisała wypowiedzenie, uzasadniając je mobbingiem i podając 19 na to dowodów. Teraz przygotowuje się do druku rozprawy habilitacyjnej – to koszt około 14 tys. zł (ze względów oczywistych nie sfinansuje jej tego macierzysta uczelnia). Do kosztów przewodu habilitacyjnego dolicza jeszcze utracone korzyści z powodu braku udziału w grantach i zarobków profesorskich, których nie mogła osiągnąć (7 tys. zł miesięcznie). Dlatego domaga się od politechniki 800 tys. zł tytułem zadośćuczynienia.

Skomentuj

