LICENCJA MEDIATOR W OŚWIACIE
PROGRAM „VERENA”
rozwój mediacji w systemie oświaty, szkolnych i rówieśniczych
CELE: tworzenie modeli i dobrych praktyk w zakresie mediacji w systemie oświaty, w tym mediacji szkolnych i mediacji rówieśniczych; współpraca mediatorów z całej Polski.
ZADANIA: koordynacja list mediatorów w oświacie, afiliowanych lub akredytowanych przy kuratorach oświaty
Licencja „Mediator w oświacie” oparta jest na systemie kształcenia mediatorów w systemie oświatowy realizowanym od 1996 roku przez Fundację „Dziecięce Listy do Świata”, jak również dorobku od 2004 roku pracy zespołu ekspertów z całej Polski budującego strategię rozwiązywania konfliktów w oświacie. W zespole który zainicjowaliśmy, pracującym pod skrzydłami Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, byli przedstawiciele Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Licencje wydaje Ogólnopolskie Stowarzyszenie Zawodowych Mediatorów, które w ramach Programu „Verena” współpracuje z organizacjami mediacyjnymi z całej Polski, opierając swoje standardy na „Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji”. Licencje wypełniają europejskie standardy kształcenia zawodowych mediatorów. Inicjatorzy zapraszają zainteresowanych do udziału w koalicji.
LICENCJA OBEJMUJE – 250 godzin specjalistycznych zajęć: odbycie szkoły mediacji (60 godz.) oraz warsztatów nt konstruowania ugód (20 godz.), jak również kształcenie uzupełniające do licencji (100 godz), staż (40 godz.) i egzamin (30 godz.) – razem 170 godzin
Osoby zainteresowane programem „Verena” – licencji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zawodowych Mediatorów mogą skorzystać z udziału w tych szkoleniach na preferencyjnych warunkach, tj. z 40% zniżką. Pełny koszt udziału w Szkole Mediacji wynosi 1.200 zł, a przy zniżce: 720 zł.
zgłoszenie należy przesłać mailem lub faxem: szkolenia@mediacje.pl tel./fax. 22 241-14-23
więcej informacji: www.mediacje.pl www.oszm.pl
Filed under: Konferencje, sympozja, szkolenia, Mediator w Polsce | Tagged: LICENCJA, MEDIATOR W OŚWIACIE |
Skomentuj