ETOS NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO w Akademickich Warsztatach Pedagogicznych

ETOS NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO w  Akademickich Warsztatach Pedagogicznych
Akademickie Warsztaty Pedagogiczne organizowane w Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Głównym celem AWP jest wyposażenie uczestników w umiejętności dydaktyczne i w wiedzę pedagogiczną niezbędną do nauczania przedmiotów ekonomicznych, lecz również wdrożenie do samodzielnego planowania własnego rozwoju zawodowego i wzmocnienie pozytywnych postaw etycznych.
W trakcie warsztatów realizowane są cele szczegółowe: poznanie i zrozumienie zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, kształtowanie postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego i jego ról społecznych oraz wychowawczych,
wzmocnienie umiejętności decydujących o skuteczności pracy dydaktycznej, tj. systemowego podejścia do analizy sytuacji związanych z procesem kształcenia, wyznaczania zadań kształcenia stosownie do możliwości studentów, optymalnego planowania czynności, organizowania działalności edukacyjnej, aktywizowania studentów w procesie edukacyjnym,
poszerzenie umiejętności niezbędnych dla sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym, formułowania zrozumiałego przekazu,
szersze poznanie czynności związanych z przygotowanie się nauczyciela do zajęć, doborem metod i form pracy odpowiednio do realizowanych treści, z użyciem nowoczesnych metod i technik pracy,
rozwijanie umiejętności planowania pracy nauczyciela, analizowania zajęć,
wzbogacanie własnych umiejętności uczenia się, studiowania i samokształcenia oraz nowatorskiego, twórczego myślenia.
UCZESTNICY WARSZTATÓW
Programem rocznych AWP w pierwszej kolejności objęci są pracownicy dydaktyczno-naukowi zatrudnieni na stanowisku asystenta.
Do uczestnictwa w AWP zapraszamy również wszystkich pracowników dydaktycznych pragnących wzbogacić swój dotychczasowy warsztat pracy.
ETOS NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO
Zakres tematyczny:
Podstawy etyki personalistycznej
Dobre obyczaje w kształceniu akademickim
Akademicki kodeks wartości
Zagadnienia:
Czyn ludzki, norma moralności, specyfikacja moralna czynu ludzkiego, prawo naturalne, sumienie
zasady etyczne główną funkcją etosu Nauczyciela Akademickiego
Liczba godzin: 15
OSOBOWOŚĆ NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO
Zakres tematyczny:
Rozpoznawanie objawów i przyczyn stresu oraz sposobów radzenia sobie z nimi
Poznanie własnego potencjału i obszarów trudności
Zagadnienia:
Stres – rodzaje, źródła, sposoby niwelowania stresu, wiedza na temat mechanizmów obronnych, wypalenie zawodowe
Rodzaje osobowości, typy temperamentu, typy inteligencji, obraz własnej osoby, potrzeby psychiczne
Liczba godzin: 25

konferencje

ETOS NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO

w Akademickich Warsztatach Pedagogicznych

Akademickie Warsztaty Pedagogiczne organizowane w Akademii Ekonomicznej w Katowicach

Głównym celem AWP jest wyposażenie uczestników w umiejętności dydaktyczne i w wiedzę pedagogiczną niezbędną do nauczania przedmiotów ekonomicznych, lecz również wdrożenie do samodzielnego planowania własnego rozwoju zawodowego i wzmocnienie pozytywnych postaw etycznych.

W trakcie warsztatów realizowane są cele szczegółowe: poznanie i zrozumienie zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, kształtowanie postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego i jego ról społecznych oraz wychowawczych,

wzmocnienie umiejętności decydujących o skuteczności pracy dydaktycznej, tj. systemowego podejścia do analizy sytuacji związanych z procesem kształcenia, wyznaczania zadań kształcenia stosownie do możliwości studentów, optymalnego planowania czynności, organizowania działalności edukacyjnej, aktywizowania studentów w procesie edukacyjnym,

poszerzenie umiejętności niezbędnych dla sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym, formułowania zrozumiałego przekazu,

szersze poznanie czynności związanych z przygotowanie się nauczyciela do zajęć, doborem metod i form pracy odpowiednio do realizowanych treści, z użyciem nowoczesnych metod i technik pracy,

rozwijanie umiejętności planowania pracy nauczyciela, analizowania zajęć,

wzbogacanie własnych umiejętności uczenia się, studiowania i samokształcenia oraz nowatorskiego, twórczego myślenia.

UCZESTNICY WARSZTATÓW

Programem rocznych AWP w pierwszej kolejności objęci są pracownicy dydaktyczno-naukowi zatrudnieni na stanowisku asystenta.

Do uczestnictwa w AWP zapraszamy również wszystkich pracowników dydaktycznych pragnących wzbogacić swój dotychczasowy warsztat pracy.

ETOS NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO

Zakres tematyczny:

Podstawy etyki personalistycznej

Dobre obyczaje w kształceniu akademickim

Akademicki kodeks wartości

Zagadnienia:

Czyn ludzki, norma moralności, specyfikacja moralna czynu ludzkiego, prawo naturalne, sumienie

zasady etyczne główną funkcją etosu Nauczyciela Akademickiego

Liczba godzin: 15

OSOBOWOŚĆ NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO

Zakres tematyczny:

Rozpoznawanie objawów i przyczyn stresu oraz sposobów radzenia sobie z nimi

Poznanie własnego potencjału i obszarów trudności

Zagadnienia:

Stres – rodzaje, źródła, sposoby niwelowania stresu, wiedza na temat mechanizmów obronnych, wypalenie zawodowe

Rodzaje osobowości, typy temperamentu, typy inteligencji, obraz własnej osoby, potrzeby psychiczne

Liczba godzin: 25

Reklamy

Jedna odpowiedź

  1. Najlepsi wykładowcy do tych warsztatów to: ………………………………a) we wspólczesnym rozumieniu tego etosu – ludzie opisywanui w NFA
    ……………………………….b) w archaicznym rozumieniu tego etosu – piszący o etosie w NFA, tj. piszacy o tych pierwszych (tych z punktu a))……………………………………………………………………………………
    JAK BY NIE KOMBINOWAŁ NAJLEPSI WYKŁADOWCY ZWIAZANI SĄ (w różny sposób) Z NFA. GRATULACJE!!!!!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: